Budynek Urzędu Miasta Ełku i Starostwa Powiatowego w Ełku oraz budynki: Powiatowego Urzędu Pracy i Powiatowego Zarządu Dróg w Ełku doczekają się termomodernizacji i renowacji. Na realizację projektu udało się pozyskać prawie 11,5 mln złotych rządowego dofinansowania.
We wtorek 28 lutego w ełckim ratuszu podpisana została umowa sygnowana przez Zarząd Powiatu Ełckiego i wykonawcę projektu „Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej Powiatu Ełckiego”. Projekt zakłada termomodernizację i renowację budynku Urzędu Miasta Ełku i Starostwa Powiatowego w Ełku, a także budynku Powiatowego Urzędu Pracy i budynku Powiatowego Zarządu Dróg.
Zakres prac w budynku Starostwa Powiatowego w Ełku i Urzędu Miasta Ełku obejmie m.in.: wymianę pokryć dachowych, częściową wymianę elementów konstrukcji dachu, remont elewacji budynku z odtworzeniem usuniętego detalu i wymianą obróbek blacharskich, remont tarasów i schodów zewnętrznych, częściową wymianę stolarki okiennej i renowację okien zabytkowych, częściową wymianę stolarki drzwiowej i renowację drzwi zabytkowych.
Wartość robót budowlanych na trzech budynkach wynosi ponad 12,5 mln zł. Dotacja Miasta dla Powiatu na realizację zadania inwestycyjnego wynosi około 500 tys. złotych. Inwestycję w kwocie blisko 11,5 mln zł dofinansuje Rządowy Fundusz Polski Ład w ramach Programu Inwestycji Strategicznych.
Planowany termin zakończenia projektu to 29 listopada 2024 roku.