Zwolennicy składania wniosków w formie papierowej, będą mogli dopełnić formalności związanych z ubieganiem się o przyznanie świadczeń wychowawczych oraz rodzinnych, dofinansowania wyprawki szkolnej i funduszem alimentacyjnym, osobiście lub za pośrednictwem tradycyjnej poczty. Wydział Świadczeń Urzędu Miasta Ełku będzie przyjmował je od 1 sierpnia. Nadal można to zrobić również drogą elektroniczną.
Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych świadczeń oraz formularze wniosków dostępne są w ełckim ratuszu. Zajmuje się tym Wydział Świadczeń mieszczący się przy ul. Piłsudskiego 6. Czynne będą tam cztery stanowiska, w poniedziałki od godz. 8 do godz. 16 oraz od wtorku do piątku w godz. 7.30 – 15.30.
Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługiwać będą od 1 października, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekroczy kwoty 800 zł. W przypadku świadczenia wychowawczego (500+) zostało zniesione kryterium dochodowe, a obecnie przysługuje ono na każde dziecko.
Świadczenia rodzinne przysługują, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty 674 zł. Dla rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym próg ten wynosi 764 zł Przy ustalaniu prawa do świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego będzie brany dochód za rok 2018 z uwzględnieniem utrat i uzysków dochodów.
Wnioski na Dobry Start i 300 zł na wyprawkę szkolną, w ełckim ratuszu przyjmowane będą do 30 listopada. Świadczenie przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w: szkole podstawowej; artystycznej, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki; młodzieżowym ośrodku socjoterapii; specjalnym ośrodku szkolno – wychowawczym, specjalnym ośrodku wychowawczym oraz ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym. Od 1 sierpnia świadczenie „Dobry start” będą mogli otrzymać również uczniowie szkół policealnych i szkół dla dorosłych.
fm