Do poniedziałku 30 listopada przyjmowane są wnioski o przyznanie świadczenia z rządowego programu „Dobry Start”. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. W ramach programu rodziny otrzymują świadczenie bez względu na dochód.
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka (czyli ten, który złożył w sądzie wniosek o przysposobienie dziecka), a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Wnioski przyjmowane będą do 30 listopada. Można je składać online za pomocą portalu EMPATIA, PUE, ZUS oraz przez bankowość elektroniczną lub tradycyjnie, w formie papierowej, w Wydziale Świadczeń Urzędu Miasta Ełku na ul. Piłsudskiego 6 lub listownie pocztą. Ze względu na aktualną sytuację, ełcki ratusz zachęca korzystania z drogi elektronicznej.
Świadczenie „Dobry Start” – przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Świadczenie nie przysługuje przedszkolakom, uczniom „zerówki” oraz studentom.