Ruszył nabór wniosków o wypłatę dodatku węglowego. Rządowe wsparcie wynosi jednorazowo 3 tys. zł. Na terenie Miasta Ełku obsługę wniosków realizuje Wydział Świadczeń Urzędu Miasta Ełku (ul. Piłsudskiego 6).
Weszło w życie rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego. Polacy, którzy używają węgla jako surowca do ogrzewania swojego gospodarstwa domowego, mogą otrzymać rządowe wsparcie w wysokości 3 tys. zł. Wnioski można składać elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP lub papierowo w Urzędzie Miasta Ełku w Wydziale Świadczeń – Sala Obsługi Klienta przy ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 6 w godzinach: poniedziałek 8 – 16, wtorek – piątek 7.30 – 15.30. Wniosek o przyznanie dodatku węglowego można składać do dnia 30 listopada. Dokumenty dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe (zasilane paliwami stałymi) wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków – przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego. Dodatek węglowy jest jednorazowy i wynosi 3 tys. zł zarówno dla gospodarstwa domowego jednoosobowego jak i gospodarstwa wieloosobowego.