Rusza rozbiórka kolejowego mostu na rzece Ełk

W Ełku rozpoczęły się prace przy budowie nowego mostu kolejowego nad rzeką Ełk, a wykonawca inwestycji rozpoczyna rozbiórkę starej konstrukcji. Jednocześnie postępują roboty na budowach wiaduktów drogowych i kolejowych. Dwupoziomowe skrzyżowania zapewnią bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz usprawnią komunikację w mieście.

 

Wykonawca prac w Ełku przystępuje do rozbiórki mostu kolejowego nad rzeką Ełk. Stara betonowa konstrukcja będzie demontowana etapami – w tym celu została rozcięta przy użyciu specjalnej liny tnącej, następnie do pracy przystąpił ciężki sprzęt. Roboty zaplanowano w taki sposób, aby na części mostu nadal możliwy był ruch pociągów.

 

– Nowa przeprawa przez rzekę Ełk będzie miała konstrukcję betonową, o rozpiętości 29 m – informuje – Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Na moście zostaną zbudowane nowe tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Nowy obiekt na lata zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów pasażerskich oraz przejazd ciężkich składów towarowych.

 

W ramach inwestycji Rail Baltica w Ełku budowane są również inne obiekty inżynieryjne. Postępują prace przy przebudowie wiaduktu kolejowego nad ul. Suwalską.

 

– Wykonawca rozebrał już część starej konstrukcji i prowadzi roboty ziemne – mówi Tomasz Łotowski. – Dzięki przebudowie ważnego obiektu poprawią się warunki prowadzenia ruchu kolejowego i drogowego w Ełku. Droga pod wiaduktem będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdym kierunku oraz dodatkowy lewoskręt w ul. Słoneczną. Po jednej stronie jezdni będzie chodnik, z drugiej zostanie zbudowany ciąg pieszo rowerowy.

 

To nie koniec zmian w ełckim krajobrazie, jakie niesie ze sobą budowa linii Rail Baltica. Na ulicach: Kolejowej i Towarowej wiadukty zastąpią dotychczasowe przejazdy w poziomie szyn, a ruch drogowy zostanie poprowadzony pod linią kolejową. W obu lokalizacjach prowadzone są roboty ziemne. Dodatkowo zostanie zbudowany także wiadukt drogowy, który pozwoli na przedłużenie ul. Norwida.

 

Prace postępują również na stacji Ełk, gdzie budowany jest nowy peron. Ułożono już część nowej nawierzchni i ustawiono pierwsze elementy zadaszenia.

 

– Obok peronów trwają też prace przy budowie przejścia pod torami – dodaje Łotowski. – Jest już widoczna część tunelu oraz schody i szyb windy – dzięki takim rozwiązaniom perony będą dostępne dla wszystkich podróżnych, także tych o ograniczonej mobilności. Na stacji Ełk Towarowy układane są nowe tory, rozjazdy oraz montowane słupy sieci trakcyjnej. Na przystanku Ełk Szyba Wschód zaplanowano budowę dwóch jedno krawędziowych peronów o długości 200 m. Będą też nowe wygodne dojścia do peronów – chodniki z ul. Kolejowej i schody przy wiadukcie kolejowym. Wykonawca ustawił już ścianki jednego z peronów, pojawiły się też konstrukcje wiat.

 

Inwestycja o wartości 587 mln zł realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk”. Prace zaplanowano do końca 2023 r. Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej.

2 odpowiedzi na “Rusza rozbiórka kolejowego mostu na rzece Ełk”

  1. Werte pisze:

    Nie remontują krytykują stan dróg, że niebezpiecznie jak zaczeli budować znów krytykują. Obwodnica to największa bolączką ten remont powinien być dawno skończony, po przez pracę w nocy. Żegnaj moście, idzie nowe !

  2. Sąsiad pisze:

    To ty krytykujesz.Budowa trwa zrobiono objazdy o co ci chodzi.Dobrze że budują bo przy takim wzroście cen wszystko jest możliwe.

Powiat Ełcki XIII Wyścigi Smoczych Łodzi
Starostwo Powiatowe w Ełku zachęca do zgłaszania drużyn na XIII...
Powiat Ełcki Informator ósmoklasisty na rok szkolny 2025/2026
Drodzy Ósmoklasiści, przygotowaliśmy INFORMATOR, który...
Powiat Ełcki Biblioteki szkolne z dofinansowaniem
Powiat Ełcki otrzymał 28 tysięcy złotych w ramach...
Powiat Ełcki Awans zawody nauczycielki
Ewa Orłowska z Zespołu Szkół nr 1 im. Jędrzeja Śniadeckiego w...
Prawa autorskie © dm.elk.pl 2015