Od 1 sierpnia 2018r. W Wydziale Świadczeń Urzędu Miasta Ełku rozpocznie się przyjmowanie wniosków:
drogą tradycyjną, czyli osobiście w urzędzie lub za pośrednictwem poczty.
WAŻNE – dodatkowy punkt przyjmowania wniosków i wydłużone godziny pracy
W sali nr 102 w głównym budynku Urzędu Miasta (obok strażników miejskich) od 1 sierpnia będzie czynny dodatkowy punkt przyjęć wniosków.
Wyposażony zostanie w 2 stanowiska czynne w godzinach pracy urzędu:
Dodatkowe godziny pracy:
W budynku przy ul. Piłsudskiego 6 będą czynne 4 stanowiska pracy w Wydziale Świadczeń czynne o 2 godziny dłużej:
Uwaga!
Wnioski będzie można również składać elektronicznie za pomocą:
Kryterium dochodowe nie uległo zmianie:
Przy ustalaniu prawa do świadczeń będzie brany dochód za rok 2017 z uwzględnieniem utrat i uzysków.
Świadczenia wychowawcze (500+) przysługują jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 800 zł, kryterium dla rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym 1200 zł. Kwoty te nie uległy zmianie, są takie same jak w ubiegłym roku.
Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługują jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 725 zł. Kwota ta nie uległa zmianie, jest taka sama jak w ubiegłym roku.
Świadczenia rodzinne przysługują jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 674 zł, kryterium dla rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym 764 zł. Kwoty te nie uległy zmianie, są takie same jak w ubiegłym roku.
Okresy świadczeniowe:
Formularze wniosków będą dostępne od 1 sierpnia 2018r. w Wydziale Świadczeń przy ul. Piłsudskiego 6, sala nr 1 (na parterze), tam też można będzie uzyskać niezbędne informacje oraz na stronie BIP Urzędu Miasta Ełku.
Obowiązują, podobnie jak w ubiegłych latach zasady:
Jeśli wnioskodawca złoży kompletny i prawidłowo wypełniony wniosek w terminie do 31 sierpnia, przyznanie i wypłata świadczenia za październik nastąpi do 31 października.
Złożenie wniosku we wrześniu spowoduje, że ustalenie prawa do świadczeń i ich wypłata za październik i listopad nastąpi nie później niż do 30 listopada.
W przypadku gdy wniosek zostanie złożony w październiku, przyznanie i wypłata świadczenia za październik, listopad i grudzień nastąpi nie później niż do 31 grudnia.
Uwaga,
Należy pamiętać, że wskutek złożenia wniosku później niż w październiku, prawo do świadczenia wychowawczego zostanie ustalone od miesiąca złożenia wniosku, bez wyrównania za wcześniejsze miesiące w ramach obowiązującego okresu świadczeniowego.
Gdy osoba ubiegająca się o świadczenie złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami do 31 sierpnia, ustalenie prawa do świadczeń oraz ich wypłata nastąpi do 30 listopada.
Złożenie wniosku wraz z wymaganymi dokumentami od 1 września do dnia 31 października, spowoduje ustalenie prawa do świadczeń oraz ich wypłatę do 31 grudnia.
Uwaga!
Należy pamiętać, że wskutek złożenia wniosku później niż w listopadzie, prawo do świadczenia wychowawczego zostanie ustalone od miesiąca złożenia wniosku, bez wyrównania za wcześniejsze miesiące w ramach obowiązującego okresu zasiłkowego.
Wnioski na Dobry Start (300 zł na wyprawkę szkolną)
Od 1 sierpnia wnioski o wypłatę świadczenia będą przyjmowane drogą tradycyjną (papierową) w Wydziale Świadczeń Urzędu Miasta Ełku na ul. Piłsudskiego 6.
Wnioski można składać w terminie do 30 listopada 2018 r.
Komu przysługuje świadczenie?
Świadczenie dobry start przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w:
Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole. Nie obejmuje także studentów, uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych.
Jak otrzymać świadczenie dobry start?
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.