Od 14 grudnia: Ełk–Olsztyn w 2 godziny

Modernizacja odcinka Ełk – Giżycko wchodzi w finałową fazę. To najważniejsza inwestycja kolejowa w regionie, która znacząco skróci czas podróży mieszkańców Ełku. Po przebudowie i elektryfikacji trasy pociągi między Ełkiem a Giżyckiem pojadą nawet 160 km/h, a przejazd do Olsztyna skróci się o około 50 minut.

Projekt realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmuje cały ciąg Ełk – Korsze i kosztuje łącznie 1,8 mld zł netto, przy znacznym udziale środków unijnych.

Ełk – Giżycko: nowe tory, elektryfikacja i historyczne składy elektryczne

Na odcinku Ełk – Giżycko wykonano 49 km nowych, zelektryfikowanych torów. Pasażerowie korzystają już z odnowionych peronów w Ełku, Starych Juchach, Wydminach, Siedliskach i Woszczelach. We wrześniu na trasę po raz pierwszy w historii Mazur wyjechały pociągi elektryczne.

Trwają ostatnie prace przy mijankach w Siedliskach i Woszczelach – ich otwarcie planowane jest w grudniu i poprawi przepustowość linii.

Od 14 grudnia: szybciej i wygodniej z Ełku do Olsztyna

Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy:

  • na trasę powrócą wszystkie pociągi między Ełkiem, Giżyckiem a Korszami,

  • pociągi na odcinku Ełk – Giżycko pojadą do 160 km/h,

  • podróż z Ełku do Olsztyna potrwa poniżej 2 godzin,

  • mieszkańcy miasta i regionu zyskają szybsze i wygodniejsze połączenia.

Giżycko – Korsze: powrót pociągów po dwóch latach

Odcinek Giżycko – Korsze otwiera się szybciej, niż zakładał harmonogram. Podróżni skorzystają z nowych peronów m.in. w Wilkasach, Sterławkach, Martianach, Kętrzynie, Tołkinach i Korszach.

Zakończenie wszystkich robót na tym fragmencie planowane jest na połowę 2026 roku.

Efekty modernizacji dla Ełku

  • skrócenie czasu podróży do Olsztyna o ok. 50 minut,

  • wyższa prędkość pociągów, nawet do 160 km/h,

  • poprawa bezpieczeństwa dzięki modernizacji 24 przejazdów i 59 obiektów inżynieryjnych,

  • poprawa dostępności komunikacyjnej miasta i całego regionu.

Finansowanie projektu

  • Odcinek Ełk – Giżycko: 658 mln zł netto, środki z POIiŚ i FEnIKS.

  • Odcinek Giżycko – Korsze: 876 mln zł netto, środki z KPO.

  • Podstacje trakcyjne: 233 mln zł netto, również z KPO.

Całość inwestycji ma zakończyć się w III kwartale 2026 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

22 + = 27

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

− 1 = 2

Powiat Ełcki Życzenia z okazji Dnia Edukacji Narodowej
Szanowni Państwo, Dyrektorzy wszystkich typów szkół i...
Powiat Ełcki Powiat Ełcki – edukacja, która uskrzydla
Rozwój, który inspiruje Powiat Ełcki od lat inwestuje w...
Powiat Ełcki 25-lecie Tęczowego Domu i Szkoły Specjalnej Podstawowej
Jubileusz 25-lecia swojej działalności obchodziła Szkoła...
Powiat Ełcki Jubileusz 80-lecia Hufca ZHP
Uroczysta Gala Jubileuszowa z okazji 80-lecia Hufca Związku...
Prawa autorskie © dm.elk.pl 2015