Modernizacja odcinka Ełk – Giżycko wchodzi w finałową fazę. To najważniejsza inwestycja kolejowa w regionie, która znacząco skróci czas podróży mieszkańców Ełku. Po przebudowie i elektryfikacji trasy pociągi między Ełkiem a Giżyckiem pojadą nawet 160 km/h, a przejazd do Olsztyna skróci się o około 50 minut.
Projekt realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obejmuje cały ciąg Ełk – Korsze i kosztuje łącznie 1,8 mld zł netto, przy znacznym udziale środków unijnych.
Na odcinku Ełk – Giżycko wykonano 49 km nowych, zelektryfikowanych torów. Pasażerowie korzystają już z odnowionych peronów w Ełku, Starych Juchach, Wydminach, Siedliskach i Woszczelach. We wrześniu na trasę po raz pierwszy w historii Mazur wyjechały pociągi elektryczne.
Trwają ostatnie prace przy mijankach w Siedliskach i Woszczelach – ich otwarcie planowane jest w grudniu i poprawi przepustowość linii.
Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy:
na trasę powrócą wszystkie pociągi między Ełkiem, Giżyckiem a Korszami,
pociągi na odcinku Ełk – Giżycko pojadą do 160 km/h,
podróż z Ełku do Olsztyna potrwa poniżej 2 godzin,
mieszkańcy miasta i regionu zyskają szybsze i wygodniejsze połączenia.
Odcinek Giżycko – Korsze otwiera się szybciej, niż zakładał harmonogram. Podróżni skorzystają z nowych peronów m.in. w Wilkasach, Sterławkach, Martianach, Kętrzynie, Tołkinach i Korszach.
Zakończenie wszystkich robót na tym fragmencie planowane jest na połowę 2026 roku.
skrócenie czasu podróży do Olsztyna o ok. 50 minut,
wyższa prędkość pociągów, nawet do 160 km/h,
poprawa bezpieczeństwa dzięki modernizacji 24 przejazdów i 59 obiektów inżynieryjnych,
poprawa dostępności komunikacyjnej miasta i całego regionu.
Odcinek Ełk – Giżycko: 658 mln zł netto, środki z POIiŚ i FEnIKS.
Odcinek Giżycko – Korsze: 876 mln zł netto, środki z KPO.
Podstacje trakcyjne: 233 mln zł netto, również z KPO.
Całość inwestycji ma zakończyć się w III kwartale 2026 r.
Dodaj komentarz