Zakończyła się budowa I etapu ulicy Norwida tzw. małej obwodnicy. Prace zostały wykonane na odcinku od skrzyżowania z ul. Emilii Plater do ul. Matejki. Nowa droga usprawni ruch samochodów w tej części miasta.
Dobiegły końca prace na ulicy Norwida w Ełku. Projekt zakładał przebudowę jezdni głównych (ul. Norwida na odcinku 700 m i ul. Matejki – 147 m) oraz skrzyżowań z ulicami: Emilii Plater, M. Dąbrowskiej, Korsaka, Wańkowicza, Kwiatową, Matejki. Na skrzyżowaniu ul. Norwida z ul. Matejki pojawiło się rondo. Wymusi ono ograniczenie prędkości, przez co uspokoi ruch pojazdów, podnosząc poziom bezpieczeństwa.
Ponadto na ul. Norwida powstały nowe zatoki autobusowe, chodniki, ścieżka rowerowa oraz oświetlenie uliczne. Przebudowano również kanalizację deszczową, sanitarną, teletechniczną oraz sieci energetyczne, gazowe i wodociągowe. Koszt całości inwestycji to kwota 6,2 mln, z czego dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych wynosi ponad 4,3 mln zł.
Miasto złożyło już wniosek do Funduszu Dróg Samorządowych o dofinansowanie II etapu prac na odcinku od ul. Matejki do ul. Cmentarnej. Etap III realizowany będzie przez PKP w ramach budowy Rail Baltica. Będzie to odcinek od ul. Cmentarnej do planowanego ronda zjazdowego do tunelu pod torami Natomiast IV etap prac rozpocznie się po przekazaniu przez PKP na rzecz miasta gruntu i obejmie odcinek od ronda pod torami do ul. Dąbrowskiego wraz z przeprawą mostową na rzece.
Fot.: UM Ełku
Na nowej obwodnicy przejeżdża 8 samohodow na dobę. Większość na cmentarz. Drugi etap to będą koszty wielokrotnie większe.
Drugi nie. Dopiero trzeci i czwarty. Trzeci podobno PKP ma zrealizować, a czwarty miasto po przekazaniu przez PKP gruntu i terenu jak czytam. I tu postanawiam zadać pytanie. Za co zrealizuje go miasto?
Zatoki autobusowe czyzby kursowac ma mzk to kiedy to będzie teraz czy w przyszłości