Nawet 37 tys. zł dofinansowania – tyle w ramach programu „Czyste powietrze” można otrzymać na wymianę nieefektywnego pieca, termomodernizację domu oraz instalację paneli fotowoltaicznych. Na potrzeby programu i mieszkańców miasta w ełckim ratuszu utworzone zostało stanowisko informacyjno-konsultacyjne.
W ramach podpisanego porozumienia z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Urząd Miasta Ełku utworzył stanowisko informacyjno-konsultacyjne do obsługi mieszkańców na potrzeby programu Czyste Powietrze. Osoby zainteresowane programem mogą tam uzyskać niezbędną pomoc przy wypełnianiu i złożeniu wniosku o dofinansowanie, a także uzyskać niezbędne informacje o programie. Można także za pośrednictwem urzędu przesłać wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.
Mieszkańcy o niższych dochodach w ramach programu mogą otrzymać dotację nawet do 37 tys. zł na wymianę „kopciucha”, termomodernizację domu oraz instalację paneli fotowoltaicznych. By skorzystać z dotacji o podwyższonym poziomie dofinansowania potrzebne jest zaświadczenie o dochodach, które wydawane jest w Urzędzie Miasta Ełku w Wydziale Świadczeń.
Więcej informacji udziela Wydział Mienia Komunalnego, ul. Piłsudskiego 10. pok. 7, nr. tel. 87 73 26 243.
Niebawem wójt w gminie też coś wymyśli. Bo gmina nie ma ani grosza długu. Carową pilnuje kasy jak swojej.
Wierzymy ze Wójt przebije prezia. Co prawda partia Gowina już się nie liczy ale pan Wójt znajdzie innego szefa. Kiedy jedzie się przez gminę i patrzy na kominy, jest dużo do zrobienia myślę że więcej niż w mieście bo tam działa straż miejska.