Od stycznia można składać wnioski o nowe świadczenie – dodatek osłonowy. Dodatek osłonowy to element rządowej tarczy antyinflacyjnej, który ma zniwelować rosnące ceny energii, gazu i żywności. Ełczanie mogą składać wnioski drogą elektroniczną oraz w formie papierowej, przynosząc je osobiście do Urzędu Miasta Ełku lub korzystając z pośrednictwa poczty tradycyjnej, wysyłając n a adres ełckiego magistratu.
Dodatek osłonowy przysługuje gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2100 zł netto w gospodarstwie jednoosobowym albo 1500 zł netto na osobę w gospodarstwie wieloosobowym. Jednoosobowe gospodarstwo domowe otrzyma 400 lub 500 zł, gospodarstwo 2-3 osobowe otrzyma 600 lub 750 zł, gospodarstwo 4-5 osobowe otrzyma 850 zł lub 1062,50 zł, a gospodarstwo 6 i więcej osobowe otrzyma 1150 zł lub 1437,50 zł. Wyższe kwoty dodatku przysługują w przypadku, gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Świadczenia przyznane na kompletne wnioski złożone w styczniu 2022 roku będą wypłacone w dwóch równych ratach: do 31 marca i do 2 grudnia przez gminy, które otrzymają dotacje z budżetu państwa. Jak złożyć wniosek o dodatek osłonowy? Elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP lub tradycyjnie w wersji papierowej osobiście lub za pośrednictwem poczty, wysyłając na adres: Urząd Miasta Ełku, Wydział Świadczeń, ul. Piłsudskiego 6, 19-300 Ełk.